4. juni 2011
Signalposten i stationens
vestlige ende
har fået afdækket vinduerne med
plader. Arbejdet med servicesporene
er afsluttet for sporenes vedkommende,
men det sikringstekniske mangler
endnu.
I den østlige enden er Banedanmark ved at
rejse en mast til det nye PU-signal
(PU F1). PU-signalet i baggrunden
(PU F2) blev flyttet til denne placering
under sporarbejdet i efteråret 2009.
6. juni 2011
På perronen er der opsat en ny info-skærm,
så det endeligt er muligt for rejsende
af følge med i om toget er rettidigt
eller ej. Gravearbejdet på perronen
er forberedelser til rejsekortet
- nogen må jo stadig tro på det...
Ved den gamle læssevej arbejdes
der også på at opsætte et nyt PU-signal
(PU H2). Sporskiftedrevet i forgrunden
tilhøre sporskiftet (S2b) der skaber
forbindelse til servicesporene,
den firkantede kasse før sporskiftedrevet
er en såkaldt tungekontrolboks
Oversigt over servicesporene i Vejen.
I forgrunden ses sporskiftet 04a
og ved dets tungespids ATC-skab
og fundament for den signalgalge
de 2 nye PU signaler (PU G1 og PU
G2) skal ophænges i. Galgens ses
ligge ca. midt i billedet
7. juni 2011
Sportavlen er også under ombygning
så den kommer til at svare til den
ændrede sporplan. Her er de tableauer
og knapper fjernet der ikke længere
skal anvendes
Det nye PU signal H1 er klar til
opsætning
Den
nye signalgalge i stationens vest
ende er blevet opsat i dag
Signalgalgen set fra gangbroen ved
stationens vestlige ende
9. juni 2011
Sportavlen har fået en ny midlertidig
forplade af papir. De nye kontakter
og tableauer mangler endnu at blive
indbygget
Her er beviset for hvorfor Banedanmark
pludselig fik så travlt med at færdiggøre
Vejen Station. Den 25. juni går
et større sporarbejde i gang mellem
Lunderskov og Esbjerg, og for at
afvikle trafikken er det nødvendigt
at man kan køre for signal i begge
spor på stationen
10. juni 2011
Signalgivningen i Vejen er aflyst
fra fredag d. 10/6. Alle tog skal
derfor ind- og udrangeres af RFC
Es. Her ses regionaltoget fra Esbjerg
der under indrangering passerer
den nye signalgalge hvor PU
G1 og PU G2 er ophængte
Det 'gamle' indkørselssignal B fra
Lunderskov siden kunne ikke vise
'Kør igennem' og er derfor blevet
udskiftet med et nyt. Her ses det
nedtagne signal ligge i ballasten
på stationen
11. juni 2011
Der bliver også arbejdet om lørdagen
for at færdiggøre projektet. Der
ses den østlige ende af stationen
hvor Banedanmark er i færd med at
tilslutte det nye PU-signal F1
Det udvendig betjeningsskab der
tidligere var opsat på perronen
er flyttet til en mere diskret plads
bag ved relæhytten. Den firkantet
kasse bag gravemaskinen er en nødgenerator
til strømforsyning af sikringsanlægget
i tilfælde af strømudfald fra det
almindelige forsyningsnet.
De 2 nye PU-signaler H1 og H2 ligger
stadig begge på jorden. Balisen
for det tidligere PU signal G2 er
stadig monteret i sporet og her
skaber den visse udfordringer for
de passerende tog, idet ikke alle
lokomotivførere husker at trykke
¨'Pass. Stop' ved passage af balisen
og får derfor en ATC-nødbremsning.
Balisen kan ikke fjernes før hele
stationen er ATC-ombygget, da afstandsinformationen
fra forrige balise derfor ikke vil
passe
13. juni 2011
Indkørselssignalet i 2. hsp fra
Lunderskov er fået mulighed for
at vise gennemkørsel.
16. juni 2011
De 2 'nye' PU-signaler i spor 1
og 2
17. juni 2011
Signalgivning af aflyst i denne
weekend.
Udkørsel set mod Esbjerg med de
nye PU-signaler
18. juni 2011
Vejen Station var i denne
weekend lokalbetjent grundet
ombygning af sikringsanlægget.