12. oktober 2009
Udsigt over stationsområdet. Det
er tydeligt at det arbejde der
udføres ikke sker i denne ende
af stationen længere
I anledning af ibrugtagning af
den nye transversal 01a/b var
stationen lokalbetjent. Her ses
centralapparatet med diverse
spærrehætter
Et usædvanligt billede af Vejen
Station med lys i kommandoposten
kl. 21.20 om aftenen
13. oktober 2009
Arbejdet i spor 3 er nu nået til
at fjerne det gamle sporskifte
01b. PU-signalet F3 er fjernet,
det skal opsættes ca. 100 m
længere mod øst
Arbejdet med perronen skrider
stadig fremad. I dag er arbejdet
med at ligge de nye
perronplader. Når de det til
fredag kl.19.00 ?
Regionaltoget fra Århus til
Esbjerg ankommer til spor 1. Om
få dage kan man ikke længere se
dette syn i Vejen
14. oktober 2009
'I går lavede vi det, i dag
laver vi det om og i morgen
laver vi det rigtigt' -
sådan kunne mottoet godt lyde.
De perronplader der blev lagt på
plads i går, er i dag fjernet
igen - årsagen skulle være at
hældningen var forkert.
Ved trappe og elevator i
østlige ende af perronen er opsat et
meget uklædeligt stålhegn i 2 m
højde. Hegnet er for at
forhindre personer i at træde ud
over kanten, men kunne man ikke
have fundet en mere æstetisk
løsning end denne. Hegnet
ligefrem skriger til det flotte
gelænder fra 1917 omkring
trappen
15. oktober 2009
Arbejdet med perron ser ud til
at ha' ligget mere eller mindre
stille i dag. Man 'tør' endnu
ikke begynde at lægge
perronpladerne på plads
- og man bliver ikke færdig til
fredag kl. 19.00. Et opslag på
stationen fortæller at alle tog
kører fra spor 1 frem til
mandag.
Spor 3 er næsten færdigt nu. Det
gamle sporskifte 01b er fjernet
og nyt spor er lagt frem til
'nyt' sporskifte 01b
16. oktober 2009
Idag er arbejdet med
perronplader og fliser rigtig
kommet i gang. Halvdelen af den
nordlige side af perronen er nu
færdigt.
17. oktober 2009
Den nordlige side af den 192 m
lange perron er nu dækket af
hvide perronplader og fliser er
lagt med hældning mod
afløbsristen i midten
Perronen set fra vest mod øst
DSB's perronudstyr er nu tilbage
på pladsen. Man genbruger bænke
og skraldespande fra den gamle
perron
18. oktober 2009
Spor 1 fik forlænget sin levetid
lidt. Der var oprindelig planen
at spor 1 skulle fjernes fra
mandag d. 19/10, men det er nu
udsat
Pga. perronens færdiggørelse og
de endnu ikke færdige spor 2 og
3 kører man endnu i næste uge
fra spor 1
Som det kan ses, så mangler der
endnu en del arbejde med
perronen
I stationens østlige ende
arbejdes der i denne weekend med
de nye sporskifter 01a/b. Mellem
Lunderskov og Vejen benyttes 1.
hsp