19. oktober 2009
Der er god fremdrift i
perron-projektet der skal være
færdig til fredag aften. I dag
blev elevatortårnet hævet så det
passer til den nye perron
I spor 3 mellem perron og
sporskifte 01b arbejdes der
stadig på at ligge skinner.
PU-signalet F3 er nu flyttet 100
m
20. oktober 2009
Perronen er nu så langt at der
er opsat master til belysning
Udsigt over stationen. I denne
ende mangles kun at fjerne det
gamle sporskifte 04a samt at
ilægge ny forbindelse til
pladsen i spor 2
21. oktober 2009
YIT arbejder med at opsætte ny
perronbelysning. Der mangler
endnu nogen flisebelægning inden
perronen er færdig
Entreprise kører skærver fra
pladsen ud i stationens østlige
ende
22. oktober 2009
Perronens østlige ende er nu
stort set færdig, der mangler
endnu lidt arbejde med fliser
ved trappen
I den vestlige ende er der endnu
ikke lagt fliser. I morgen
fredag skal perronen tages i
brug, men nok ikke i sin fulde
længde
Barslund har etableret køreveje
vha. stabilgrus i sporet.
Kørevejene skal benyttes under
arbejdet med spor 2
23. oktober 2009
Perronen blev færdig - næsten.
Åbenbart er man udgået for den
normale type perronbelysning,
hvorfor halvdelen af belysningen
består af midlertidige master og
armaturer
Dette syn er slut fra i dag.
Passagerer der venter på toget i
spor 1
Det sidste tog i spor 1 i Vejen
blev intercity toget fra
Østerport (IC861). Stationen vil
i denne weekend være
lokalbetjent en del af tiden
Det første tog i spor 3 blev
regionaltoget til Fredericia.
Støvet på billedet skyldes det
af toget ophvirvlede støv fra
ballasten
Der arbejdes i denne weekend i
begge ender af stationen. I alt
100 personer er i gang i 3 holds
skift. Her et billede fra vest
enden
24. oktober 2009
I den vestlige enden er de gamle skærver
gravet væk og det nye dræn
gravet ned. PU-signalet G2 er
nedtaget og G1 er slukket
I den østlige ende arbejdes stadig med
at grave skærver væk
Banedanmark her sikret sig de
gamle 57 sporskiftedrev. Her er
drevet fra sporskifte 02B læsset
på bilen
I løbet af aften og natten blev
strækningskabelet gravet over i
begge ende, hvilket resulterede
i store forsinkelse om
formiddagen. Er ses
intercitytoget til Østerport,
der er ved at blive fyldt op med
ventende passagerer
Lørdag aften er nye skærver
udlagt i den vestlige ende
25. oktober 2009
I den vestlige ende er nye skinner
blevet lagt ud. Ved det
manglende sporstykke skal det
nye sporskifte med forbindelse
til pladsen lægges
I den østlige ende er Leonhard Weiss
indlejet til at lave sporet
færdigt
Så
blev det slut for PU-signal F1,
signalet blev i eftermiddags
nedtaget
Det eneste skinne-køretøj der er
tilbage i Vejen er Leonhard
Weiss's skinnekørende
gravemaskine, der her ligger en
skinne på plads
Skærvetoget kom fra Vejle med 38
fyldt skærvevogne kl. 11.30, men
måtte blive holdende i 1. hsp
foran indkørselssignalet
Først omkring kl. 16.00 blev man
færdig med sporet og skærvetoget
kunne begynde at fylde skærver
på
Det første tog i spor 2 blev
således det MY trukne skærvetog
fra Vejle