8. september 2009
Udsigt over Vejen Station fra broen
i stations vestlige ende
9. september 2009
Der er snart skabt en hel skurby
i vestlige ende af stationen. Læssesporene
på nord siden af læssevejen er skåret
i stykker og gravet op
Skinnerne i læssesporet var bestemt
ikke af nyeste dato. Dette skinnestykke
er valset i 1905, så det har haft
100 års jubilæum
Det opskårne nordlige læssespor.
Traktorremisen er nu helt uden sporforbindelse.
Remissen forventes nedrevet idet grundstykket
er solgt til Trelleborg Phønix
10. september 2009
Læssesporet er nu helt væk, sveller
og skinner er sorteret i 2 bunker.
Hjerte- og tungestykker til de nye
sporskifter er under aflæsning.
Tilbage af det nordlige læssespor
er kun sporstykket beregnet til
læsning og losning af vognbjørn.
11. september 2009
Det
nordlige læssespor er nu helt
væk og området er belagt med
stabilgrus. Fra kl. 19.00 er der
etableret sporspærring i spor 1
og 2.
Fra
sjælland kom MY1153 (BG 6049)
med kran 160 og en række
bagharpningsvogne til brug for
sporombygningen.
IC3
toget fra København kører den
usædvanlig vej ind i spor 3.
Indkørsel og udkørsel foretages
som indrangering, idet der ikke
er mulig for for signalgivning i
spor 3 fra Lunderskov og videre
til Esbjerg.
12. september 2009
Der arbejdes øst for Vejen
Station i spor 2 med at ilægge
det nye sporskifte samt at
udskifte 70 m skinner.
Sporkranen 'Kran 160' holder på
pladsen i Vejen.
Arbejdspladsen øst for stationen
set fra perron 2's østlige ende.
Kran 160 flytter et stykke af
det nye sporskifte fra pladsen
vest for stationen og frem til
arbejdsstedet øst for stationen.
13. september 2009
Combimaskinen COM534 har netop
været på arbejde i spor 2.
Nærbillede af COM534. De 2 arme
griber om svellen mens den
vibreres fast i skærverne.
Rullerne bagved styre skinnernes
retning.