5. oktober 2009
Banedanmark arbejder på at
etablerer sporisolationer i de
nye sporstykker. Sporskifte 04b
har fået monteret type DSB 94
sporskiftedrev
Ved sporskifte 04a arbejdes der
også med sporisolationerne, alt
imens intercity toget mod
Esbjerg passerer
6. september 2009
Arbejdet med at støbe de nye
perronkanter omkring trappen og
elevatoren skrider godt frem.
Man har ved at 'hæve' trappen,
således at den kommer i niveau
med den nye perron
Den
gamle sporskifte 04b er allerede
ved at blive fjernet. Sporskifte
04a fjernes når spor 3 igen er
farbart
Regionaltoget fra Esbjerg befare
den nye transversal
7. oktober 2009
Begge perronkanter er nu
færdige. Omkring trappe og
elevator er der støbt en kant af
beton
8. oktober 2009
Det nye forløb af spor 3 kan nu
ses. Sporet slår en bue da
perronen er blevet gjort bredere
9. oktober 2009
På den nordlige side af perronen
er man nu så langt at der er
foretaget prøveudlægning af
perronkant og flisebelægning
'Shit happens' - gælder også ved
dette projekt. Der er blevet sat
forkerte elementer ned til den
sydlige perronkant, så
entreprenøren er gået i gang med
at fjerne de gamle elementer og
sætte nye ned igen
Forberedelserne til det nye
sporskifte 01b er i gang.
Arbejdsstedet ligger så det ikke
er tilgængeligt. Til brug for
løft af sporskifter benyttes 2 store
BMS kraner
Udsigt over arbejdsområdet på
stationen. Rammerne til den
sydlige perronkant er nu sat for
2. gang
10. oktober 2009
Arbejdsområdet i stations
østlige ende set fra den gamle
Troldhedebanes trace
Arbejdsområdet set fra
stationsområdet
11. oktober 2009
PU signalet F1 er ikke gået ram
forbi. En kran har i weekendens
løb ramt signalet
Oversigt over stationen, hvor
begge perronsider nu er færdige.
Skærverne er udlagt til det nye
spor 3